Palkan- ja eläkkeensaajain seminaari- ja kulttuuripäivä Ilmajoella

Työelämän haasteet 2020-luvulla  –                      Mannerheim-ooppera 2019

Ilmajoella järjestetään kesällä 2019 työväestölle, palkansaajajärjestöille, niiden jäsenille/eläkeläisille kulttuuri- ja seminaaripäivä. Yhteistyöpäivä osuu Ilmajoen Musiikkijuhlien aikaan pe 7.6.2019. Pääsemme samalla tutustumaan Mannerheim-oopperan välityksellä maamme historiaan, kuten 1918 tapahtumiin sekä oopperatunnelmiin. Tarkoituksena on kehittää Ilmajoelle valtakunnallinen työväestön alkukesän tapahtuma, jossa seminaarin ohessa myös kulttuurilla on oma osuutensa.

Aloitamme Työväentalolla klo 12 – 13 lounaalla, jossa tarjolla on muun muassa paikkakunnan pitäjäruoka; lihaisa klimppisoppa sekä tukeva salaatti tykötarpeineen ja kahvi + nisu.

Seminaari ” Työelämän haasteet 2020-luvulla” jatkaa klo 13.30 – 16.00. Pääalustajana on SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta , paneelikeskustelussa myös STTK:n Antti Palola ja Akavan varapuheenjohtaja, Ekonomiliiton puheenjohtaja Timo Saranpää.

Kiertoajelulla klo 16.30 – 17.30 tutustutaan paikkakunnan Ahonkylän uuteen asuntoalueeseen, Ilmajoen historialliseen kulttuurimiljööseen sekä teollisuuteen ja/tai tulvista tunnetuksi tulleeseen Alajoki-viljalakeuteen. Halukkaille myös Ilkka-lautan risteily Kyrönjoella maksua vastaan. Katso majoitusta ja muita oheispalveluja netistä; www.visit.ilmajoki.fi

Ajelu päättyy Jaakko Ilkka-patsaan ympäristöön. Siirrymme Suomen kauneimpaan ooppera-areenaan ja tutustumme mm. ainutlaatuiseen kirkkomuseoon. Illalla päästään nauttimaan menestysoopperasta Mannerheim. Mannerheim on kantaesityksenä valtakunnallisessa Suomi 100 – ohjelmahankkeessa ja sitä esitetään nyt kolmatta kesää Ilmajoella. Katso; www.musiikkijuhlat.fi

Paketin hinnaksi muodostuu seminaari- ja lounas+kahvi 30,00 euroa ja Mannerheim-oopperan hinta liitteen mukaan ryhmille väh. 20 henkilöä, esim ammattiosastoille. Kiertoajelu on maksuton ryhmille, joilla oma bussi. Myös yksittäisiä lippuja voi varata, mutta ovat hinnaltaan tyyriimpiä kuin ryhmäliput, joihin saa yhden vapaalipun 20-ryhmän ja 2 vapaalippua 30-ryhmän kokoajalle. Majoitusta on tarjolla myös Seinäjoen hotelleissa ja E-P:n opiston hostellissa Ilmajoella.

Seminaari+lounasmaksu tulee suorittaa Ilmajoen ty:n tilille FI09 4924 0010 0299 03 sekä oopperaliput liitteen ohjeistuksen mukaan. Lisätietoja ennakkoon; toive.tynjala@pp.inet.fi tai 0400 662 471. Ohjelmatarkennukset mahdollisia.

Tervetuloa palkansaajien kesäiseen kulttuuri- ja seminaaritapahtumaan!

Ilmajoen Työväenyhdistys ry                    Ilmajoen JHL    tiedottaja/sihteeri Toive Tynjälä                                puheenjohtaja Marjut Huhtakangas

Arvoisa vastaanottaja

Vietämme Ilmajoella palkansaajien ja eläkeläisten kulttuuri- ja seminaaritapahtumaa pe 7.6.2019.

Toivomme kutsuja välitettävän SDP:n, Eläkkeensaajien, SAK:n, STTK:n ja AKAVA:n liittojen, keskustoimiston, piirijärjestöjen ja ammattiosastojen toimijoille ja luottamushenkilöille niin, että asianomaiset voisivat käsitellä mahdollisen osallistumisen jo syyskokouksissaan 2018, jolloin oopperan ryhmäliput ovat edullisimmillaan.

Lisätietoja; toive.tynjala@pp,inet.fi , 0400 662 471                      😉

Ilmajoella 10.10.2018

Toverillisesti kiittäen

Ilmajoen Työväenyhdistys ry         Ilmajoen JHL ry

Toive Tynjälä, siht./tiedottaja       Marjut Huhtakangas, puh.joht.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Alustava aikataulu 7.6.2019 seuraavasti:

12.00 – 13.00 kokoontuminen ja lounas Työväentalo Asematie 2

11.30 – 12.30 puheenjohtajien ja lehdistön lounastapaaminen (pj.Jarkko Eloranta SAK, pj.Antti Palola STTK, vpj.Timo Saranpää Akava)

13.15 Seminaarin avaus; puheenjohtaja Johanna Reinilä Ilmajoen työväenyhdistys ry, musiikkia Juulia Vuorenmäki ja Aliina Reinilä

13.30 – 16.00 Työelämänhaasteet 2020-luvulla, puheenjohtajat ja paneeli

16.15 – 17.30 Kiertoajelu Ilmajoella (omilla busseilla), varaus busseihin muille

17.30 – 18.45 Tutustuminen Ilkan patsas, Ala-Könnin patsas, museo ja kirkkomuseo

19.00 – 21.45 Ooppera Mannerheim, ryhmäliput edullisimmin 30.11.2018 asti

Majoitusvaraukset Visit Ilmajoki, hotellit Seinäjoella ja EP Opiston hostell